Skocz do zawartości

Zimowanie - wiwarium

Bodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem nowy w temacie i chciałbym dowiedzieć się więcej na temat zimowania naszych roślinek. Aktualnie wiem tylko ,że nie należy zimować roślin subtropikalnych oraz tropikalnych. Coś też czytałem o delikatnym zimowaniu tłustoszy i pływaczy. Natomiast całą resztę należy? Pozwólcie ,że przejdę teraz do drugiego wątku. Posiadam aktualnie dosyć duży zbiornik szklany w którym chciałbym zrobić wiwarium z roślinami, głównie owadożernymi. Jako ,że prawdopodobnie nie będę miał warunków do zimowania tak dużego wiwarium to celuje w rośliny tropikalne. Chciałbym jeszcze zadać pare pytań ,lecz prościej będzie chyba jeśli wymienię je w podpunktach poniżej:

1. Czy istnieje jakaś lista z wykazem których roślin nie trzeba zimować ,a u których jest to wymagane?

2.Jakie oświetlenie polecacie?

3. Czy do takiego wiwarium należy dokupić wentylatorki aby zwiększyć obieg powietrza?

4. Czy rośliny z fotki poniżej nadadzą się do takiego terrarium? Planuje je kupić ze strony CarniSana

Zrzut ekranu 2020-08-30 o 17.52.15.png

Jeszcze dodam ,że wymiary terrarium jeśli dobrze pamiętam to 60cm x 40cm x 40cm.

Odnośnik do odpowiedzi

W dniu 8/30/2020 o 6:02 PM, Bodzio napisał:

Witam, jestem nowy w temacie i chciałbym dowiedzieć się więcej na temat zimowania naszych roślinek.

Cześć, liczyłem, że ktoś Ci udzieli odpowiedzi, ale czekanie od niedzieli to nie jest jeszcze jakiś dramat. :P

Cytat

Aktualnie wiem tylko ,że nie należy zimować roślin subtropikalnych oraz tropikalnych.

To się rozumie samo przez się. Rośliny w tropikach nie mają zimy, tam jest pora sucha i mokra/deszczowa.

Cytat

Coś też czytałem o delikatnym zimowaniu tłustoszy i pływaczy. Natomiast całą resztę należy?